In Stare de Bine

INSTAREDEBINE este un program adresat organizatiilor neguvernamentale din Romania, sustinut de Kaufland Romania si implementat de Fundatia pentru Dezvoltarea Societitii Civile (FDSC), ce vizeaza sustinerea proiectelor dezvoltate in beneficiul comunitatilor din Romania.

Obiectivul programului In Stare de Bine: reducerea inegalitatilor sociale prin intermediul activitatilor culturale, sportive si de viata sanatoasa derulate pentru grupuri sau comunitati vulnerabile si prin actiuni de dezvoltare organizationala pentru sectorul neguvernamental.

Domenii de interventie:

  • Cultura: proiecte care faciliteaza implicarea grupurilor vulnerabile in activitati care vizeaza reducerea inegalitatilor sociale prin: organizarea de activitati culturale; prevenirea /combaterea situatiilor de vulnerabilitate a cetatenilor sau cresterea gradului de intelegere a unor situatii de inegalitate sociala prin activitati sau produse culturale, implicand si grupurile vulnerabile vizate; valorificarea patrimoniul cultural, inclusiv imaterial, pentru dezvoltarea comunitatilor rurale si urbane in beneficiul si impreuna cu grupurile vulnerabile vizate.
  • Sport: proiecte care faciliteaza implicarea grupurilor vulnerabile in activitati care vizeaza reducerea inegalitatilor sociale prin: organizarea de activitati de educatie fizica si sport, inclusiv evenimente sportive comunitare ce vizeaza implicarea grupurilor vulnerabile si a comunitatilor din care acestea fac parte; prevenirea/combaterea situatiilor de vulnerabilitate a cetatenilor prin activitati sportive.
  • Viata sanatoasa: proiecte care faciliteaza implicarea grupurilor vulnerabile in activitati care vizeaza reducerea inegalitatilor sociale prin abordarea mai multor aspecte ale vietii personale si sociale precum: starea de sanatate si integritate fizica (acces la servicii medicale, educatie pentru sanatate, terapii de specialitate pentru recuperare fizica,.), starea de sanatate mintala (acces la servicii de sanatate psihica, educatie pentru sanatate si constientizare provocarilor si problematicilor asociate sanatatii mintale), sanatatea relatiilor (educatie si sprijin pentru dezvoltarea relatiilor interpersonale eficiente, educatie si sprijin pentru recunoasterea si evitarea relatiilor abuzive, degradante, discriminatorii, reducerea unor factori de risc, precum conditii precare de locuire/munca etc.), stimularea si mentinerea de obiceiuri sanatoase (nutritie adecvata, miscare si sport, educatie pentru igiena, combaterea consumului de substante, etc)

Pentru detalii specifice privind apelurile de proeicte, alocarea bugetara si durata acestora va invitam sa cititi Ghidul Solicitantului si anexele lui specific, ce pot fi accesate AICI.

 

Fondul de finanțare „Azi. Împreună.”

Perioada de înscriere la ediția 2025 a fondului de finanțare „Azi. Împreună.” s-a încheiat. Te încurajăm să revii pe această pagină pentru a vedea care sunt proiectele câștigătoare (perioada estimată pentru anunț: 27-30 octombrie 2025).

 

Fundația OMV Petrom lansează fondul de finanțare „Azi. Împreună.”, deschis organizațiilor non-profit mici și medii din România care activează în comunități defavorizate și care gestionează proiecte de educație timpurie, sănătate timpurie sau conservare a biodiversității.

Fundația oferă, astfel, finanțări totale de 1.500.000 Lei. Organizațiile pot aplica în perioada 19 iunie - 24 iulie, urmând ca proiectele câștigătoare să fie anunțate nu mai târziu de 30 octombrie. Fundația OMV Petrom va evalua proiectele în parteneriat cu Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile (FDSC) și alături de un juriu din care fac parte Adelina Dabu (Head of Public Affairs, Confederația Patronală Concordia), Luiza Domnișoru (Head of Communication, Revolut CEE Region), Amalia Fodor (Director Executiv, Fundația OMV Petrom), Alina Kasprovschi (Director Executiv, Fundația Comunitară București) și Oana Zamfir (jurnalist, Digi FM).

Aplicațiile se trimit exclusiv online, folosind platforma FDSC.

Condițiile de eligibilitate pentru organizații și proiecte

  • Pot aplica pentru finanțare organizații neguvernamentale și non-profit, cu naționalitate română și care au dobândit personalitate juridică cu minimum 2 ani înaintea depunerii propunerii de proiect, conform hotărârii de înființare. 
  • În plus, sunt eligibile acele ONG-uri care au cel puțin un proiect derulat în domeniul/domeniile pentru care solicită finanțare, cu rezultate concrete și demonstrabile, care arată transparență în raportarea rezultatelor programatice, care au avut bugete de maxim 5 milioane Lei în anul financiar anterior (2024, conform bilanțului depus la ANAF), și care nu implementează deja, la momentul lansării fondului, proiecte cu finanțare mai mare de 50.000 Lei de la Fundația OMV Petrom.
  • Sunt eligibile acele proiecte care corespund priorităților de investiție ale Fundației OMV Petrom, care prezintă elemente de noutate și sunt de sine stătătoare (prin intermediul acestui fond nefiind posibilă finanțarea unor ediții separate ale unui proiect deja lansat și nici continuarea unor proiecte similare implementate anterior de alte organizații), și pentru care Fundația OMV Petrom este propusă ca unic finanțator al proiectului.


O organizație poate depune câte un proiect pentru fiecare dintre cele trei direcții/niveluri de finanțare din cadrul Fondului. Pentru claritate, numărul maxim de aplicații pe care le poate trimite o organizație este de trei, câte una pentru fiecare direcție a Fondului, nefiind permisă depunerea a două sau mai multe cereri care vizează aceeași direcție strategică. Totuși, o organizație va putea beneficia de o singură finanțare în cadrul acestui apel de proiecte, astfel că doar una dintre cererile depuse va putea fi desemnată câștigătoare, respectiv cea care obține punctajul cel mai mare conform evaluării.

IMPORTANT: Această pagină include doar o parte din condițiile pe care trebuie să le îndeplinească organizațiile interesate. Consultă Ghidul Aplicantului pentru lista completă a criteriilor de eligibilitate pentru organizații, proiecte și costuri, precum și pentru detalii despre beneficiarii și tipurile de intervenții pe care le vizăm.

Valoarea fondului de finanțare și tipuri de grant-uri
Pentru prima ediție a fondului de finanțare, bugetul total este de 1.500.000 Euro și include 3 niveluri de finanțare:

  • Nivelul I: grant-uri între 40.000-75.000 Lei și perioade de implementare între 4-6 luni;
  • Nivelul II: grant-uri între 75.001-150.000 Lei și perioade de implementare între 6-9 luni;
  • Nivelul III: grant-uri între 150.001-250.000 Lei și perioade de implementare între 9-12 luni;


Pentru fiecare nivel de finanțare, Fundația OMV Petrom poate selecta proiecte câștigătoare din una sau din toate cele trei direcții strategice (sănătate, educație, biodiversitate), de asemenea neexistând obligația ca Fundația să aloce finanțare pe fiecare direcție sau nivel de finanțare.

Calendarul de înscriere și metodologia pentru trimiterea cererii de finanțare

Data lansării fondului de finanțare este 19 iunie 2025. Data limită pentru trimiterea formularelor de aplicare și a anexelor este de 24 iulie 2025, ora 17:00.

19 iunie - 24 iulie                       Înscrierea proiectelor
3 iulie                                         Webinar pentru organizațiile interesate să aplice 
25 iulie - 1 octombrie                 Evaluarea și selecția proiectelor
2 - 24 octombrie                         Pre-contractare și semnarea contractelor de sponsorizare
27 - 30 octombrie                       Anunțarea proiectelor câștigătoare


IMPORTANT: Cererea de finanțare se completează și se trimite exclusiv online, accesând platforma FDSC la acest LINK. Nu vor fi luate în considerare cererile nefinalizate, care nu sunt însoțite de toate anexele și declarațiile obligatorii, cele care includ anexe în alte formate decât cele proprii Fundației OMV Petrom și cele trimise pe alte canale de comunicare. Fundația OMV Petrom nu va solicita eventualele documente lipsă ori incomplete după încheierea perioadei de aplicare.

Trimiterea unei cereri de finanțare presupune crearea unui cont unic al organizației, pe platforma FDSC. (Aplicanții deja înregistrați pe platformă pot folosi contul existent.) Consultați ghidul platformei online FDSC, disponibil AICI, pentru recomandări și instrucțiuni specifice.

Cererea de finanțare, anexele obligatorii, documente suport
O solicitare de finanțare, trimisă exclusiv prin intermediul paginii web a FDSC este compusa din cererea de finantare (avand campurile obligatorii completate) si toate documentele și anexele listate mai jos, după cum urmează:

  • cel mai recent bilanț, în forma trimisă la ANAF;
  • dovada înscrierii în Registrul Entităților/Unităților de Cult;
  • raportul anual de activitate al organizației, ori, dacă acesta nu există, un document care să includă prezentarea a minim unui proiect încheiat sau în desfășurare într-unul din cele trei domenii prioritare ale Fundației OMV Petrom;
  • anexele specifice.


Contact
Vom prezenta în detaliu prioritățile fondului de finanțare în cadrul webinar-ului programat pentru data 3 iulie 2025. Te poți înscrie pentru a participa completând formularul de aici, nu mai târziu de 1 iulie, ora 17:00. Doar persoanele înscrise se vor putea alătura webinar-ului; link-ul de conectare va fi trimis pe adresele de email furnizate.

De asemenea, în perioada aferentă înscrierii de proiecte (19 iunie - 24 iulie), poți contacta echipa Fundației OMV Petrom trimițând întrebările la adresa azi.impreuna@fundatiaomvpetrom.com. Vom răspunde, în maximum 3 zile lucrătoare, doar acelor întrebări care nu sunt deja clarificate în acest ghid.

Descarcă: 
Ghidul fondului de finanțare
Cererea de Finanțare (model)
Anexa 1 Declaratie de conformitate
Anexa 2 Rezultate programatice
Anexa 3 Rezultate de comunicare
Anexa 4 Buget
Ghidul de utilizare a platformei online

 

Acceleratorul Schimbarii Sociale

                                                        

Acceleratorul Schimbării Sociale este o inițiativă dedicată sprijinirii organizațiilor societății civile din România în creșterea eficienței, sustenabilității și capacității de a genera schimbări pozitive în  comunitățile în care activează.

Prin acest program, ONG-urile din România, indiferent de dimensiune, cauză, domeniu de activitate sau locație, au acces la programe și granturi de dezvoltare organizațională, instrumente și resurse relevante precum și la studii de actualitate  care le susțin în luarea deciziilor strategice privind funcționarea, atragerea de fonduri, comunicarea și reprezentarea intereselor.

Acceleratorul Schimbării Sociale este un efort colaborativ al Asociației pentru Relații Comunitare (ARC) și Fundației pentru Dezvoltarea Societății Civile (FDSC),  cu sprijinul OMV Petrom și Iulian Stanciu.

Obiective propuse:

  • Sprijinirea ONG-urilor implicate într-un proces de capacitare organizațională prin analiză, planificare și implementare de măsuri transformaționale;
  • Creșterea capacitații de fundraising a organizațiilor participante în program;
  • Dezvoltarea abilităților de comunicare cu donatorii, autoritățile și publicul larg;
  • Consolidarea societății civile prin sprijinirea organizațiilor să devină mai reziliente și mai sustenabile;
  • Reducerea decalajului dintre potențialul de fundraising și fondurile accesate și crearea unui sistem comun pentru măsurarea impactului.

Programul este structurat în funcție de nivelul de dezvoltare al organizațiilor participante și oferă sprijin personalizat și activități adaptate pentru organizațiile aflate în trei etape diferite de dezvoltare:

  • ONG-uri la început de drum;
  • ONG-uri în creștere;
  • ONG-uri mature.

Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile (FDSC) coordonează sprijinul acordat ONG-urilor la început de drum, oferindu-le acces la procese de dezvoltare organizațională, hackathoane, instruire, consultanță tematică și granturi de dezvoltare.

Principalele activități:

  • Implicarea ONG-urilor la început de drum într-un proces de dezvoltare organizațională care include cinci etape cheie:
  • 1. Analiză organizațională – identificarea nevoilor și a ariilor de creștere ce merită dezvoltate.
    2. Hackathon de dezvoltare – evenimente offline pentru conectarea organizațiilor și identificarea de soluții.
    3. Cursuri și ateliere online – sesiuni online pe teme relevante precum fundraising, scriere de proiecte, management financiar, managementul voluntarilor, “constituency building” (dezvoltarea unei comunități de susținători), comunicare și storytelling.
    4. Consultanță personalizată – sprijin individualizat din partea a 1-2 persoane resursă pentru îmbunătățirea diferitelor procese din echipă.
    5. Granturi de dezvoltare – posibilitatea de a accesa un grant de dezvoltare organizațională (pe baza unui proces de selecție) pentru a pune în aplicare aspectele identificate pe parcursul procesului.
  • Dezvoltarea platformei crestem.ong și oferirea de acces către resurse de învățare și instrumente ce pot contribui la o mai bună gestionare a resurselor și la optimizarea modului de funcționare al organizațiilor neguvernamentale
  • Cercetare pe teme de interes pentru sectorul neguvernamental.

Asociația pentru Relații Comunitare (ARC) coordonează intervențiile dedicate ONG-urilor în creștere și mature, prin programe de planificare strategică, fundraising, granturi și sprijin în definirea și măsurarea schimbării pe care o aduc.